3 Lucruri pe care trebuie sa le stii despre Managementul Veniturilor

Managementul veniturilor hoteliere este o tool inovator, este disciplina care implica integrarea si utilizarea canalelor de vanzare, distributie, cat si strategii si preturi dinamice orientate spre piata pentru a obtine cel mai înalt nivel de profituri posibile pentru hotel.
Din punct de vedere al preturilor, aceasta implica identificarea si aplicarea optimului pentru a te asigura ca cererea indeplineste vanzarea la momentul potrivit, pentru fiecare camera, pentru fiecare canal și pentru fiecare zi din an.
Bottom rate
Bottom rate este rata minima de vanzare, care poate fi aplicata strategic în timpul unei perioade mai scazute din punct de vedere al cererii, cu scopul de a stimula rata de materializare a solicitarilor. Acest lucru impacteaza pozitiv reputatia hotelului (imbunatatirea calitatii / pretului si prin urmare, scorul global online) si cross-selling (prin vanzarea de servicii auxiliare).
2. Starting price
Starting price este rata initiala care este setata pentru fiecare tip de camera pentru urmatoarele 365 de zile din an. Alegerea acestei rate se bazeaza pe o analiza a datelor istorice verificate concomitent cu perioada prognozata, cu tendinte ale pietei cat si cu viitoarele evenimente.
Cu cat este mai mare numarul de camere nevandute la o anumita data a anului precedent, cu atat pretul de pornire pentru aceeasi data este mai mic in anul curent. Cu un pret de pornire corect exista 60% probabilitatea de a obtine un succes de performanta.
3. Forecasting
Prognoza este una orientata mereu spre viitor, analiza ce ne ajuta sa prezicem viitoarele venituri si astfel, optimizam si maximizam cererea pentru hotelul nostru.
Activitatea unui manager de venituri este foarte importanta deorece previziunile sale, bazate pe date istorice arhivate anterior faciliteaza proiectia rezultatelor viitoare. Prin analiza incrucisata a istoricului si date prognozate, managerul de venituri este capabil sa actualizeze dinamica tarifelor de pornire, inventarierea si implementarea strategica a unei decizii adecvate privind distributia pe diferite canale, oferte, conditii de vanzare etc.
Cu un plan foarte bine stabilit si cu o setare corecta a tarifelor, putem ajunge ca previziunile de la inceput de an sa nu fie reale doar pe hartie.
Anca C.



