Ce inseamna tarifele dinamice?

Ne-am planificat sa deschidem portile unei noi proprietati in luna decembrie a acestui an. O sa fie o proprietate clasificata la cinci stele. Ne straduim sa oferim oaspetilor nostri experiente frumoase si, bineinteles, un raport calitate-pret corect.
Asadar, vorbind despre preturi, de unde incepem fara date istorice? Care sunt pilonii preturilor dinamice? Ce înseamna starting price? Ce inseamna buttom rate? Ce inseamna rate rack?
Preturile dinamice reprezinta o cale complexa, dar profitabila, catre o rentabilitate mai mare a hotelului. Imi aduc aminte cand am luat prima data contact cu acest concept de revenue management, acum 12 ani. Cumva mi se parea incredibil de util dar totodata, aveam teama ca nu il voi putea intelege. Astfel am luat decizia de o face un curs de 6 luni despre managementul veniturilor, curs pe care l-am sustinut in cadrul ESSEC Business School, Franta. Cursul se numeste The Fundamentals of Revenue Management: The Cornerstone of Revenue Strategy.
Cu o capacitate fixa, un produs extrem de disponibil si costuri fixe ridicate, hotelurile sunt un candidat natural pentru aplicarea gestionarii veniturilor. Dezvoltate initial de companiile aeriene in anii 1970, aceste tehnici bazate pe analiza ajuta la prezicerea comportamentului consumatorilor la nivelul pietei hotelului, astfel incat hotelul sa poata vinde fiecare camera in fiecare noapte la pretul optim. Odata cu cresterea moderna a costurilor de achizitie si a complexitatii distributiei, tehnicile de gestionare a veniturilor au fost adoptate din ce in ce mai mult atat de companiile hoteliere mici, cat si de cele mari, facand o intelegere globala a segmentarii, prognozei si preturilor o cerinta esentiala pentru profesionistii din domeniul ospitalitatii de astazi.
Asadar, atunci cand cream tarifele unei noi proprietati trebuie sa luam in calcul mai multe aspecte. Este foarte important sa stim de unde plecam, acel bottom rate care este direct proportional cu CostPar-ul. Astfel vom sti ca daca ajungem sa vindem mai jos de acest tarif, proprietatea noastra va fi in pierdere. Ulterior trecem la tarifele dinamice, de la starting price, sales rate, equilibrium rate, resistance rate si rack rate-ul pe care il aplicam de 2/3 ori in plin sezon, atunci cand este cererea foarte mare. Fiecare dintre acestea are o marja de calcul, plecand de la tariful cel mai mic.
Desigur, ulterior se adauga ofertele pe care le vaneaza toata lumea. Fie ca vorbim de cele last minute sau early booking, toate trebuie realizate pe categorii de pret si vandute intr-o anumita perioada.
Poate parea complicat dar cu o strategie foarte bine pusa la punct si atent organizata, cu siguranta ajungem sa aplicam corect acest concept de Revenue Management, care inseamna sa vindem camera potrivita, la momentul oportun, clientului perfect la tariful potrivit.
Referitor la clientul potrivit, aici este o ampla discutie, profilul clientului nostru este baza vanzarilor unei proprietati, dar acest subiect il voi prezenta intr-o postare ulterioara.
Anca C.



